wtorek, 30 marca 2010

Wojciech Widłak "Sekretne życie Krasnali w Wielkich Kapeluszach"

Ależ cacko! Trudno zgodzić się ze stwierdzeniem, że to książka dla dzieci, chyba że na takiej samej zasadzie jak „Bajki filozoficzne”. Trudno też powiedzieć, czy dziecięcego czytelnika zainteresuje, ale dorosłego na pewno. Ta cieniusieńka książeczka to kilkanaście krótkich opowiadań-charakterystyk tytułowych Krasnali. A co jedno to lepsze i mądrzejsze. Co jedno, to kolejne lustro, w którym możemy się odbijać do woli, bo to przecież książka o każdym z nas. Trudno pisać o tej uroczej książeczce, trzeba jej doświadczyć, trzeba poczuć to ciepło i tą wyrozumiałość autora w stosunku do naszej pokręconej ludzkiej natury.
Do tego książeczka cudownie wydana, okładka wystylizowana na starą, przetartą książkę, w środku dwukolorowe, trochę „kanciaste” ale urocze ilustracje. Polecam z całego "krasnalego" serduszka!

4 komentarze:

  1. I oto mam kolejną pozycję na mojej liście "Książek do zdobycia".
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie na pewno zaintrygowała... Coś w moim guście. Jak znajdę - gdziekolwiek - będzie moja :)

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to ten sam Wojciech Widłak, który stworzył ubóstwianą przeze mnie postać Pana Kuleczki :)?

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że pomogłam na nią naprowadzić. Warto! Tak to ten sam Widłak od Kuleczki. Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń