niedziela, 28 listopada 2010

Andrzej Maleszka "Magiczne drzewo. Tajemnica mostu"

Druga książka z serii „Magiczne drzewo”. Jak tylko zobaczyłam ją na półce w księgarni wiedziałam, że muszę ją zdobyć i przeczytać. Pamiętam jak dobrze bawiłam się przy pierwszej części. Niekwestionowaną zaletą powieści Maleszki jest wartka akcja – każda strona niesie niespodziewane zwroty. Podobnie było w drugiej części chociaż… jak to zwykle bywa przy seriach, wdarł się w nią już jakiś schematyzm. Przede wszystkim myślałam, że spotkam innych bohaterów – bo i magiczny przedmiot z założenia miał być inny. Tymczasem odwiedziłam ponownie rodzinę Kukiego (no, może nową bohaterką jest zakochana nieszczęśliwie koleżanka głównych bohaterów - Melania) i znowu akcję napędzały czary czerwonego krzesła. I znowu pojawił się czarny charakter usiłujący odebrać dzieciom krzesło i wykorzystać go do złych celów. Tak naprawdę tytułowy przedmiot – most zapomnienia –pojawił się epizodycznie i w finale powieści. Nie zmienia to jednak faktu, że lektura kolejnej części była niekwestionowaną rozrywką. Czekam na kolejne części.
Wbrew pozorom seria Maleszki ma też duże walory edukacyjne. Owszem, jest tu trochę antypedagogiki, ale obie książki mogą być przyczynkiem do dyskusji o tym co się dzieje gdy magia wymyka się spod kontroli. I czy naprawdę potrzebujemy czerwonych krzeseł…

2 komentarze:

  1. Witam. Widziałam recenzję książki "Przepowiednia dżokera". Otóż piszę w związku z owym dziełem. Tak się jakoś stało, że "Przepowiednia dżokera" jest mi koniecznie potrzebna na konkurs polonistyczny, ale za Chiny nigdzie nie mogę jej dostać. Pogodziłam się już z tym, że jej nie kupię, ale bardzo zależałoby mi na dokładnym streszczeniu... Gdyby to nie było dla mnie ważne, na pewno bym nie prosiła... Jeśli odmówisz - oczywiście zrozumiem. Ale jeśli jednak znalazłabyś chwilę czasu, żeby napisać mi jakieś streszczenie, byłabym dozgonnie wdzięczna. Przepraszam, że zwracam się na "Ty", ale nie mogłam znaleźć nic o Twoim wieku (czy jesteś bibliotekarką? Dobrze widzę?). Jakby co, proszę informacje na www.Pallada.blog.onet.pl
    Proszę, to dla mnie bardzo ważne...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie chodzi o to, że NIGDZIE nie mogę tej książki dostać. Pytałam po wszystkich okolicznych bibliotekach, księgarniach. Nic. Kompletnie. Dopiero wczoraj pokazała się owa książka na Allegro, ale już nie zdąży mi przyjść, bo konkurs jest w sobotę... Jakiekolwiek streszczenie mi się przyda, bo naprawdę nic nie wiem o tej książce, tylko o czym ogólnie jest. Tak więc moja prośba jest nadal aktualna, gdyż wszystko, co związane z "Przepowiednią dżokera" mi się przyda. A więc nadal proszę o jakiekolwiek streszczenie. A tak poza tym, to miałam przez dwa tygodnie przeczytać pierwszą część Władcy Pierścieni, Sklepy Cynamonowe, Imperium i Poczwarkę, więc nie wiem, czy nawet byłaby możliwość przeczytania Przepowiedni dżokera, jakbym ją miała:P.
    A więc jeśli miałabyś czas i coś byś sobie przypomniała z tej książki (początek, troszkę środka i koniec na przykład) to przyjmę każde streszczenie:) Pozdrawiam.
    www.Pallada.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń